Založ si blog

5 tipov ako vytlačiť pútavý plagát

 

 

Organizujete podujatie, na ktoré chcete prilákať čo najviac ľudí, alebo sa Vám stratila mačka, ukradli Vám bicykel a chcete osloviť širšie okolie s prosbou o poskytnutie informácie? Vhodným komunikačným nástrojom sú plagáty, stačí si pripraviť vhodnú predlohu, vytlačiť ich a vyvesiť po Vašom okolí. Príprava a tlač pútavých plagátov nie je vôbec komplikovaná a pri niektorých typov a rozmeroch nemusíte vôbec kontaktovať  profesionálne firmy, ale ich prípravu zvládnete aj v domácich podmienkach.

Ak máte hotovú predlohu, je pár vecí ktoré je dobré vedieť pred tým než stlačíte tlačídlo „tlačiť“. Máme pre Vás 5 tipov ako nadštandardne vytlačiť plagát, ktorý už na prvý pohľad zaujme oko okoloidúceho.

 

  1. Pracujte v CMYK (farebnom móde)

Často prehliadaným krokom pri tlači plagátov je uistenie sa, že tlačíte so správnym formátom farieb. Dizajnové programy, ako Photoshop, pracujú s RGB formátom, ktorý umožňuje nádherné zobrazenie predlohy na Vašej LCD obrazovke, no komplikované na papieri. RGB má širší rozsah farieb, no bohužiaľ mnoho z tých farieb sa netransferuje vhodne aj do tlačového výstupu a vo finále môže spôsobiť problémy s formátovaním Vášho plagátu. Photoshop, InDesign a dokonca aj Acrobat ponúkajú možnosť jednoduchého prepnutia do CMYK, čo po vytlačení plagátu určite oceníte.

 

  1. Nastavte správne rozlíšenie

Rozlíšenie tlačovej predlohy v procese jej prípravy je mimoriadne dôležitou záležitosťou. Jej nastavenie v podstate definuje či bude výsledný plagát rozmazaný a rozpixlovaný, alebo pekný, oku lahodiaci. Priemyselným štandardom pre prácu v dizajnérskych programoch je rozlíšenie o hodnote 300 DPI (dots per inch). Táto hodnota nastavenie zabezpečí dostatočne pekné rozlíšenie vytlačeného plagátu.

Pre predstavu, 300 DPI (resp. PPI) pri formáte 60x40cm je 7087×4724 px co je cca 32MPx.

 

  1. Na veľkosti záleží

Ak sa rozhodnete pre  tlač plagátov v nejakom „printshope“ (pri rozmeroch väčších ako A4 je to odporúčané), nezabudnite do špecifikovaného rozmeru Vašej predlohy zahrnúť aj manipulačný rozmer na proces finálnej úpravy, čo je zásoba materiálu potrebná na rezanie a orezávanie plagátov. Okraje zahrnuté do Vašej predlohy by teda mali byť cca 3mm.

 

  1. Pozor na zdroje

Pri grafickom návrhu Vášho plagátu musíte brať na zreteľ aj zdroje použitých vstupov – obrázkov, fotiek. Stiahnuť si a následne vo Vašej predlohe použiť ľubovoľný obrázok z Googla môže byť  problém. K obrázkom sa vzťahujú autorské práva a pre ich použitie si ich musíte buď zakúpiť, alebo požiadať majiteľa o autorizáciu. S firemnými logami to je tiež riskantné a správne by ste mali mať povolenie od spoločnosti pred tlačou hocičoho s daným logom. Našťastie existujú fotobanky, kde si môžete zdarma, alebo za malý poplatok stiahnuť obrázok k Vami požadovanej téme. Pri jednotlivých fotkách máte podmienky použitia, pre osobné, alebo aj komerčné účely.

Príklad jednej fotobanky – PEXELS

 

  1. Tlačte hromadne

Tlač promo materiálov, ako napr. letáky, ktoré sú určené na komerčné účely, reklamujú niečo, by mali osloviť čo najširší okruh potenciálnych zákazníkov a teda ich tlač bude v neporovnane väčšom náklade, než tlač domácich plagátov. Viacnásobná tlač letákov a plagátov s jednou predlohou v jednom cykle je výhodnejšia než postupné dávkovanie menších počtov výtlačkov. Platí to pri domácej tlači, no aj u tej u profesionálov.

 

PrintMaster

5 najpopulárnejších techník pre tlač vizitiek

23.10.2018

Uvažujete o nových vizitkách, ale neviete si vybrať z množstva ponúkaných alternatív? Radi by sme Vám uľahčili proces výberu a predstavili 5 najčastejšie používaných techník výroby vizitiek. Váš návrh sa tak môže lepšie prispôsobiť Vášmu obchodnému štýlu a stále vyzerať vysoko profesionálne. Laserové vyrezávanie Táto technika sa v [...]

Print Marketing je stále živý

12.10.2018

Print Marketing v digitálnom veku V súčasnosti už viete nájsť všetko online. Časopisy, noviny, dokonca aj knihy, všetko prechádza do digitálnej podoby. Ako je potom možné, že je print-marketing stále živý? Obzvlášť keď predstavitelia marketingového odvetvia hlásajú „print je mŕtvy“. Napriek tomu je ale evidentné že tlač si drží svoje pozície aj v [...]

Ako eliminovať zasekávania papiera počas tlače

03.10.2018

Jeden s klasických bolehlavov súvisiacich s tlačením papiera je jeho občasné zasekávanie sa. Papier počas procesu tlačenia prechádza sústavou valcov, túto trajektóriu pohybu nazývame jednoducho dráha papiera. Používaním tlačiarne dochádza k opotrebovaniu jednotlivých dielov, vnútornému znečisteniu od pôsobenia šmykových napätí, znečisteniu z exteriéru [...]

Germany Merkel's Party

CDU si volí šéfa. V tieni Merkelovej a vírusu

15.01.2021 14:35

Pre pandémiu COVID-19 sa stretnú len v digitálnom priestore. Ale 1 001 delegátov zjazdu CDU sa musí rozhodnúť, kto ich povedie.

Richard Sulík

Sulík: Pri riešení pandemickej situácie sa blížime k rozumnému kompromisu

15.01.2021 14:33, aktualizované: 14:49

Naznačil, že sa na rokovaní kabinetu výrazne posunuli vpred.

vakcína, očkovanie, injekcia

Kto chce očkovať, musí mať aj ihly a striekačky. Máme ich dostatok?

15.01.2021 13:15

Slovensko má šťastie, že má vlastného výrobcu ihiel a striekačiek. Dopyt po nich je obrovský.

lesný požiar

Rok 2020 bol najteplejším v dejinách meraní

15.01.2021 11:38

Globálna teplota presahuje priemer 20. storočia už 44 rokov v rade.

printmaster

Autorizovaný servis tlačiarní, predajca tonerov. Košice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 73466x
Priemerná čítanosť článkov: 2624x

Autor blogu

Kategórie