Print Marketing je stále živý

12. októbra 2018, printmaster, Nezaradené

 

Print Marketing v digitálnom veku

V súčasnosti už viete nájsť všetko online. Časopisy, noviny, dokonca aj knihy, všetko prechádza do digitálnej podoby. Ako je potom možné, že je print-marketing stále živý? Obzvlášť keď predstavitelia marketingového odvetvia hlásajú „print je mŕtvy“. Napriek tomu je ale evidentné že tlač si drží svoje pozície aj v tejto digitálnej ére. Tu je zopár možných príčin, prečo je tomu tak:

 

Ľudia stále preferujú tradičnú poštu

Digitálna reklama je obrovským fenoménom. Je jednoducho aplikovateľná, rýchla a pomáha šetriť papier; no na rozdiel od papiera, digitál je jednoduchšie ignorovateľný. Väčšina ľudí po otvorení  poštovej schránky aspoň preletí cez doručený obsah, kdežto pri digitálnej reklame je veľká šanca že bude prehliadnutá. Stačí že správa vyzerá ako reklama a ľudia ju mažú bez otvorenia.

 

Tlač je večná

Neviem ako u Vás, no u mňa v poličke by sa našlo pár tematických časopisov datujúcich sa mesiacom vydania do 90tych rokov. Špecifické časopisy napr. s rôznym hobby obsahom sa bežne uchovávali, kolovali po kamarátoch a čítavali sa znovu a znovu. Občas každému dobre padne nebyť nalepený na obrazovke svojho smartfónu, ale prelistovať si fyzický papierový obsah a inšpirovať sa starými trendmi a zaspomínať si. Tlač je nezabudnuteľná.

 

Náš mozog preferuje print

S tak obrovským množstvom dát ako v súčasnej dobe, valiacich sa z kvanta digitálnych médií, nás aj naše mozgy tlačia k spracovaniu väčšieho objemu informácií, keď si listujeme v emailoch, sociálnych médiách apod.

Pri marketingovej činnosti, uvádzaní značky, produktu, alebo klienta je dôležitým faktorom aj aspekt printu. Stále platí že väčšie množstvo informácií zadržaných ľudským mozgom je prijatých z papiera, nie z obrazovky elektronického média.

 

Printová informácia vyžaduje pozornosť

Ustrážiť si dlhodobejšiu pozornosť pri nejakej pracovnej činnosti je nadľudská úloha pre mnohých z nás. Pri práci s elektronickým zariadením prichádza užívateľ do styku s viacerými vyrušujúcimi faktormi, prichádzajúce maily, chat, facebook, lákadlo listovania stránok na internete apod. Absorpcia reklamných informácii mozgom v tak nesústredenom rozpoložení je skutočne nízka aj u tých najlepších.

Pri vytlačenom obsahu sa ľahšie „zaháknete“. Ak sa prečítate nejakú informáciu od začiatku do konca, a až po jej prečítaní rozhodnete či to bola strata času, alebo nie.

Kým diskusia či je digitálny marketing najčastejšou a najpopulárnejšou voľbou marketérov v súčasnosti je zbytočná, netreba zabúdať, že nie je jedinou možnosťou. Je tu aj print marketing, ktorý si drží svoje silné pozície a je stále lákadlom pre oči čitateľa.

 

PrintMaster